شعارهای_انقلاب را باید حفظ کرد؛ این یکی از بخش‌های بزرگ این جهاد_عظیم است؛ شعارها، جهت‌ها و راه را نشان می‌دهد؛ درباره‌ی شعارها فقط به احساسات اکتفا نشود، بایستی ژرف‌نگری در همه‌ی کارها وجود داشته باشد/ «سعی کنید در مسائل تعمّق کنید؛ وقتی عمق‌یابی کردید، این ایمانِ مستقر با هیچ نیرویی از شما جدا نخواهد شد.
مشکل اینهایی که می‌بینید یک روز تندتر از همه‌ی تندهایند و یک روز ۱۸۰ درجه به این‌طرف میغلتند، عمق نداشتن آن ایمان است.
داشتیم ما؛ اوایل انقلاب بعضی‌ها بودند که آن‌چنان تند و آتشی بودند که انقلابی‌های اصلی و قدیمی و سابقه‌دار را هم قبول نداشتند و به آنها هم ایراد میگرفتند امّا سطحی بودند.
این سطحی‌بودن بلای جانشان شد، از این‌طرف ۱۸۰ درجه غلتیدند؛ مَمشایشان عوض شد.»

سوم خرداد امسال،1395،

«[مارقین] یک جا آن‌قدر تند می‌ایستند که می‌گویند چون قرآن سرِ نیزه است، نباید به آن تیراندازی کرد؛ زیرا قرآن مقدّس است... با تهدید، امیر المؤمنین را وادار کردند جنگ را نیمه‌کاره رها کند.
همین‌ها بعد از آنکه فهمیدند فریب خورده‌اند و سرشان کلاه رفته است، از آن‌طرف آن‌قدر دچار تفریط شدند که گفتند همه‌ی ما کافر شده‌ایم و علی هم کافر شده است؛ لذا باید توبه و استغفار کند!
این افراد به‌خاطر اینکه ریشه‌ی معرفتی و اعتقادیِ درستی ندارند، به‌راحتی ۱۸۰درجه مسیر انحراف را طی می‌کنند.اگر بخواهید نمونه‌ی این قضیه را در انقلاب ما پیدا کنید، منافقین هستند.»

بیست و سوم آبان 1382

---------------------------------------

آیت الله مصباح یزدی:اگر جز با کشته شدن نتوان چهره منافقین و دشمنان اسلام را افشا کرد ، باید چنین کاری کرد