در کشمیر چه خبر است؟

در این چند روز مورد اعتراض قرار گرفتم که چرا در مورد کشمیر چیزی نمی نویسم و چرا اساساً جمهوری اسلامی در خصوص کشتار شیعیان کشمیر ساکت است. هرچند سکوت بد است و ما همچنان "شریک غم همه مظلومان جهانیم"؛ ولی در مورد نوع واکنش نکاتی را عرض می کنم:
.
✔️اولا: منازعه کشمیر برخلاف تبلیغاتی که شده از جنس "شیعه کشی" نیست و برخی تصاویر هم ظاهرا مربوط به وقایع دیگری است. بلکه طرف درگیر گروهی جدایی طلب غالبا سنی هستند و ارتباطی هم با آرمان انقلاب اسلامی ندارند.(البته برای ما شیعه و سنی فرقی ندارد هرچند حساب تکفیری ها جداست)
.
✔️ثانیا: شیطنت های پاکستان که مقتل شیعیان است در تحریک این درگیری ها نشان می دهد که نباید صرفا این پدیده را نهضتی مذهبی تلقی کرد بلکه منازعه از نوع اقدام علیه استقلال و تمامیت ارضی هند است و طبیعی است که جمهوری اسلامی به استقلال و تمامیت ارضی همه کشورها از جمله هند احترام می گذارد و حق دخالت ندارد. حمایت ما از فلسطین هم از باب حمایت از حق استقلال آنهاست و حمایت از شیعیان بحرین حمایت از آزادی مذهبی و رعایت حقوق آنهاست و در هیچ موردی ایران از جدایی طلبان حمایت نکرده است.
.
✔️ثالثاً: البته رفتار ارتش و دولت هند در برخورد خشونت آمیز و غیر انسانی با مسلمانان کشمیر محکوم است و طبعاً ما از این زاویه این اقدامات را محکوم می کنیم به خصوص آنجا که دولت هند آزادی های مسلمانان را در آیین های مذهبی محدود می کند. ولی باید مراقب باشیم با هیجان زدگی وضع را براى شیعیان هند دشوار نکنیم. شیعیان هند که حدود 35 میلیون نفر هستند علیه حکومت مرکزی هند اقدام مسلحانه نکرده است. هرچند سابقه ی بدی از رفتارهای خشن با شیعیان در این کشور وجود دارد.

 

 

منبع:کانال تلگرامی وحید یامین پور