ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم

۸ مطلب در دی ۱۳۹۵ ثبت شده است

شکستن بعضی دل ها ثواب داره هاا

کاش بعضی ها بفهمند لبخند تنها راه احسان کردن و دل نشکستن نیست.
گاهی باید دلی را بشکنی تا صعود کنی!
آری درست خواندی وقتی پسری برایت کامنت میگذارد "خدا اجرت بده خواهر گله:)"
بهترین پاسخ برای او لبخند متقابل نیست
شاید بهتر است برای او بسیار رسمی و کتابی و لفظ قلم بنویسی "سپاس"یا حتی کمتر 
یا وقتی دختری برایت کامنت میگذارد"...."
باید ناامیدش کنی تا صعود کنی!
البته آقا پسر ها برای این ناامید کردن کمتر عذری دارند
اما گاهی دختر خانم ها به خاطر روحیاتشون دلشون نمخواد این کارو یبکنند
واقعا با نیت کاملا خیر
دختر خانم ها در این باره حضرت ابلیس خر را به عنوان قناری بهشان نیندازد!
یک روایت کوتاه اما‌‌...:توزیع الوقت توسیعه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سروش الف

یک انقلابی،دربان افتخاری جهنم!

به لاجوردی مییگفتند آقا این همه سریع همه را نکشید!

شهید لاجوردی میگفت:آقا جهنم دربان میخواهد من دربانش!

امروز میبینیم انقلاب هایی که سریع عمل نکردند و از فرصت استفاده نکردند

یا مثل حکومت مرسی و اخوان المسلمین مصر با طول حداکثر یک ساله با کودتا از بین رفتند

یا مثل لیبی با دخالت خارجی ها وو جنگ داخلی مضمحل شدند و وضع را بدتر کردند

پی نوشت:لاجوردی!استخدام کمک دربان نمیکنی؟


۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
سروش الف

واژه های شهر آشوب!

سینه مالامال درد است ای غریبا مرهمی

جان ز تنهایی به لب امد خدا را مرهمی

صحبت از واژه هاست

واژه هایی که به قول کسی فاحشه شده اند!

و عده ای،درست همان عده ای که همیشه خدا یک منزل عقبند

در گذران حوادث و اتفاقات به دنبال واژه ها هستند

گاهی خسته میشوم از این مردم بی منطق

با خودم میگویم:

 آن کس که به طنازی واژه ای دیندار میشود

به آشوب واژه ای هم دین میبازد

هنوز صحبت از حجه السلام و آیت الله است!

و کسی گویا به یاد نمی آورد که خامنه ای برای واعظ طبسی هم گفت :

حجه السلام!نه آیت الله

آری همان کسانی که فقه را فغه یا فقح مینویسند

حالا از مراتب حجه السلام به آیت الله صحبت میکنند!

گو اینکه این ها اصلا در حوزه مدرک نیستند و در حوزه فقط اجتهاد درجه است

آری این دکتر و مهندس های بی سواد لا ابالی فتنه گر

برای ما از روزگار فتنه میگویند و جلسه خبرگان 68

برای ما مقایسه میکنند خامنه ای را با مطهری یا بهشتی یا رفسنجانی

ای خامنه ای ای دلسوز این مردم!

من میدانم که عطش قدرت نداری

 بیا کوچ کنیم به جزایری ناشناخته 

تا از گزند زخم زبان های این احمق ها نجات یابی

سوگند که تاب دغ مرگ تو را ندارم!

صد بار لب گشودم و بیرون نریختم

خون ها که موج میزند از سینه تا لبم

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سروش الف

برای خاطر عزیزش

حالا بعد از آیت الله مهدوی کنی و واعظ طبسی یکی دیگر از یاران خمینی از دست رفت


روز وصل دوستداران یاد باد

یاد باد آن روزگاران یاد باد


کامم از تلخی غم چون زهر گشت

بانگ نوش شادخواران یاد باد


گر چه یاران فارغند از یاد من

از من ایشان را هزاران یاد باد


مبتلا گشتم در این بند و بلا

کوشش آن حق گزاران یاد باد


گر چه صد رود است در چشمم مدام

زنده رود باغ کاران یاد باد


راز حافظ بعد از این ناگفته ماند

ای دریغا رازداران یاد باد

ویدئو زیر آخرین سخنرانی مرحوم هاشمی رفسنجانی بود که در تاریخ ۱۰ دی ۹۵ ایراد شد


دانلود ویدئو


۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سروش الف

خطبه ای از امیرالمومنین

متن زیر قسمتی از خطبه صد و هفتاد و ششم نهج البلاغه است

 که این خطبه در اوایل خلافت امام و در سال 35 هجری ایراد شد



1- ضرورت اطاعت از دستورات الهى 
مردم از آنچه خداوند بیان داشته بهره گیرید، و از پند و اندرزهاى خدا پند پذیرید، و نصیحت‏ هاى او را قبول کنید، زیرا خداوند با دلیل‏هاى روشن، راه عذر را به روى شما بسته، و حجّت را بر شما تمام کرده است. و اعمالى که دوست دارد بیان فرموده، و از آنچه کراهت دارد معرّفى کرد، تا از خوبى ‏ها پیروى و از بدى ‏هاى دورى گزینید، همانا رسول خدا صلّى اللّه علیه و آله و سلّم همواره مى ‏فرمود: «گرداگرد بهشت را دشوارى ‏ها (مکاره) و گرداگرد آتش جهنّم را هوس‏ها و شهوات گرفته است» آگاه باشید چیزى از طاعت خدا نیست جز آن که با کراهت انجام مى‏ گیرد، و چیزى از معصیت خدا نیست جز اینکه با میل و رغبت عمل مى ‏شود. پس رحمت خداوند بر کسى که شهوات خود را مغلوب و هواى نفس را سرکوب کند، زیرا کار مشکل، باز داشتن نفس از شهوت بوده که پیوسته خواهان نافرمانى و معصیت است. بندگان خدا بدانید که انسان با ایمان، شب را به روز، و روز را به شب نمى‏ رساند جز آن که نفس خویش را متّهم مى‏ داند، همواره نفس را سرزنش مى ‏کند، و گناه کارش مى‏ شمارد. پس در دنیا چونان پیشینیان صالح خود باشید، که در پیش روى شما در گذشتند و همانند مسافران، خیمه خویش را از جا در آوردند و به راه خود رفتند. 
2 -ویژگى ‏هاى قرآن 
آگاه باشید همانا این قرآن پند دهنده‏ اى است که نمى ‏فریبد، و هدایت کننده‏ اى است که گمراه نمى‏ سازد، و سخنگویى است که هرگز دروغ نمى ‏گوید. کسى با قرآن همنشین نشد مگر آن که بر او افزود یا از او کاست، در هدایت او افزود و از کور دلى و گمراهى ‏اش کاست. آگاه باشید کسى با داشتن قرآن، نیازى ندارد و بدون قرآن بى نیاز نخواهد بود. پس درمان خود را از قرآن بخواهید، و در سختى‏ ها از قرآن یارى بطلبید، که در قرآن درمان بزرگ‏ترین بیمارى‏ ها یعنى کفر و نفاق و سرکشى و گمراهى است، پس به وسیله قرآن خواسته‏ هاى خود را از خدا بخواهید، و با دوستى قرآن به خدا روى آورید، و به وسیله قرآن از خلق خدا چیزى نخواهید، زیرا وسیله‏ اى براى تقرّب بندگان به خدا، بهتر از قرآن وجود ندارد.
آگاه باشید، که شفاعت قرآن پذیرفته، و سخنش تصدیق مى ‏گردد، آن کس که در قیامت، قرآن شفاعتش کند بخشوده مى‏ شود، و آن کس که قرآن از او شکایت کند محکوم است، در روز قیامت ندا دهنده‏اى بانگ مى ‏زند که:  «آگاه باشید امروز هر کس گرفتار بذرى است که کاشته و عملى است که انجام داده، جز اعمال منطبق با قرآن» پس شما در شمار عمل کنندگان به قرآن باشید، از قرآن پیروى کنید، با قرآن خدا را بشناسید، و خویشتن را با قرآن اندرز دهید، و رأى و نظر خود را برابر قرآن متّهم کنید، و خواسته‏ هاى خود را با قرآن نادرست بشمارید. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سروش الف

پر و خالی کردن دل!

اشکال کار من و بی نشاطی همیشگی من آن جاست

که هر بار ظرف محبت کسی به خودم را خالی دیدم

میخواستم تا با محبت دیگری آنرا پر کنم

خدایا آنچنان محبت خود را و رفاقت خود را به من بده که از محبت غیر تو سیراب شوم

و ای خداوند آنسان قدرت مادی (که فعلا مصداق آن درسی است) به من بده که محتاج غیر تو نباشم

و ای خدا برای محکمی این دعا ست که درس میخوانم 

و من ایاک التوفیق

پی نوشت:در وصف دوستان نا رفیق همین بس...


۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سروش الف

نواب صفوی تروریست(پاسخ به دو پرسشگر)

مقدمه:

فرستادن دو نظر در وبلاگ من که نواب رو تروریست خوانده بود من رو بر آن داشت که توضیحی ولو مختصر بدهم البته من خودم و باور های خودم رو خداقل در سخن از کسی بالاتر نمیبینم اما توقعم حقیقت طلبی محض است دقت کنید این پرسش ها در مطلب" نواب صفوی یک تروریست است" پرسیده شده اند که متن پرسش ها در قسمت نظرات هست و جوابیه برای همه مفید خواهد بود ان شا الله

یکی از مسائلی که در بحث حق پیش میاد بحث ساحت هاست.ساحت یعنی چه؟یعنی زاویه دید

مثالی میزنم:شما در خیابان راه میروی که یک پسر علاف را در حال اذیت کردن دختر بچه ای میبینی پیش میروی و او را باز میداری اما او به شما متلک میاندازد و میگوید کهدلش میخواهد و بلافاصله چاغویش را برمیدارد و شما را راهی بیمارستان یا گورستان میکند مهم نیست

سوال من این است آیا شما از او شکست خورده اید؟

جواب به زاویه دید شما بستگی دارد در ساحت زور حیوانی و قدرت بدنی بله شکست شما قطعی است اما آیا راه دیگری برای مواجه با این سوال وجود دارد؟زاویه دید دیگری؟ شما برای نجات حقیقت ضربه خورده اید پس در ساحت انسانی شما نه تنها شکست نخورده اید بلکه پیروزترین حالت ممکن هستید! اینجا ست که خداوند احدی الحسنیین را معرفی میکند

اما درباره نواب

آیا کشتن کار خوبی است یا نه؟!

غرب خیلی تلاش میکند تا کشتن را مطلقا نفی کند اما نظیر برده داری فقط آن را در قوانین خودشان حذف کرده اند و کسی گویا جرات ندارد به آن ها بگوید که این جنگ های منطقه ای و فرا منطقه ای را چه کسی رهبری و حمایت میکند!

جواب من این است که کشتن کاری است که خوبی یا بدی آن به شخص کشته شده بر میگردد شما چه کسی را کشته اید؟!اگر کسی را کشته اید که لیاقتش مرگ بوده که گناهی نکرده اید شاید بگویید باید قاضی حکم بدهد و به شما اجازه اجرا بدهد چرا تو او را کشتی؟من میگویم قاضی کیست؟قاضی شخصی است که حق را بگوید و حق چیست؟ حق همان است که خدا امر کرده قاضی و محکمه و قوه قضاییه و ... همه اعتبار است که ما به شخصی دادیم نه اینکه آن فرد قاضی زاده شده باشد!اگر خداوند دستور قتل کسی را بدهد و کسی نباشد که با رعایت نظم و ترتیب او را بکشد این وظیفه من وشماست که زمین را از او پاک کنیم این نهایت انصاف و عقلانیت است اما چرا عده ای آن را نمیپذیرند نمیدانم!البته میتوان سوال کرد که از کجا که خداوند دستور قتل آن کسانی را داده که نواب آن هارا ترور کرده است این مساله یک مساله تشریعی است که چون مجال زیادی میخواهد فقط در صورت تمایل پرسشگر توضیح میدهم 

حالا میخواهم به این داستان از نبی مکرم اسلام صلی الله و علیه و آله توجه کنید و السلام علی من اتبع الهدی

عبداللّه بن سعد بن اَبى سَرح و داستان وى

عبداللّه برادرِ رضاعى عثمان بود که پیش از فتحِ مکه اسلام آورده و به مدینه هجرت کرده بود. و او جزء نویسندگان پیامبر خدا(ص) بود، امّا پس از مدتى مُرتَدّ شد و به مکه بازگشت و به قریش مى گفت: محمّد مطیع اراده و خواسته من بود و مى گفت در آیه قرآن بنویس "عزیزٌ حکیمٌ" مى گفتم بنویسم "علیمٌ حکیمٌ"؟ او جواب مى داد که مانعى ندارد هر دو خوب است. پس، خداوند این آیه را درباره او نازل کرد:
[وَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّنْ افْتَرَى عَلَى اللَّهِ کذِباً أَوْ قَالَ أُوحِىَ إِلَىَّ وَلَمْ یوحَ إِلَیهِ شَىْ ءٌ وَمَنْ قَالَ سَأُنزِلُ مِثْلَ مَا أَنزَلَ اللَّهُ وَلَوْ تَرَى إِذْ الظَّالِمُونَ فِی غَمَرَاتِ الْمَوْتِ وَالْمَلَائِکه بَاسِطُوا أَیدِیهِمْ أَخْرِیُوا أَنفُسَکمْ الْیوْمَ تُیْزَوْنَ عَذَابَ الْهُونِ بِمَا کنتُمْ تَقُولُونَ عَلَى اللَّهِ غَیرَ الْحَقِّ وَکنتُمْ عَنْ آیاتِهِ تَسْتَکبِرُونَ ](انعام / 93)
آیا ستمگرتر از آن کس که دروغى بر خدا بسته است کیست؟ یا آن کس که گفته است به من وحى شده، در صورتى که بر او وحى نشده، جا که گفته است که من نیز مانند آنچه خدا نازل کرده نازل مى کنم اگر ببینى که ستمکاران به سختى هاى مرگ گرفتار آمده اند و فرشتگان دست هاى خود را گشوده اند که: یان هاى خود برآرید، امروز، به گناه آنچه درباره خدا به ناحق مى گفتید و از آیات وى گردنکشى مى کردید، سزایتان عذابى خوارکننده است
352
چون مکه به دست مسلمانان فتح شد، رسول خدا(ص) براى اهل مکه فرمان عفو عمومى صادر کرد، ولى دستور داد که عبداللّه را بکشند گرچه به پیراهن کعبه چسبیده باشد. عبداللّه بر جان خود ترسید و به عثمان پناه برد. عثمان او را پنهان کرد تا این که او را به خدمت پیامبر خدا آورد و برایش از آن حضرت امان خواست. رسول خدا(ص) دیر زمانى خاموش ماند و سربلند نکرد، تا آنکه سرانجام موافقت کرد. چون عثمان بازگشت، حضرت رسول(ص) روى به حاضران کرد و فرمود: از آن جهت خاموش ماندم تا مگر یک تن
 از شما برخیزد و سر از تنش جدا سازد. در پاسخ گفتند: ایما و اشاره اى در این زمینه به ما مى فرمودى. رسول خدا(ص) فرمود: شایسته نیست که پیامبر به گوشه چشم ایما و اشاره کند.

عثمان، چون به خلافت نشست، چنین شخص معلوم الحالى را، به سبب برادرى با خود، در سال 25 هجرى به حکومتِ مصر برگزید353 و عمر و عاص، عامل آنیا، را عزل کرد. 354
عبداللّه، قسمت هایى از افریقا را فتح کرد و عثمان خُمسِ غنائمِ آن ینگ را به او بخشید. 355

سایت منبع:http://ketaab.iec-md.org/EMAAMIEH/saghifeh_askari_04.html

منابع تاریخی به شرح اعداد بالا:

352 - ریوع شود به تفسیر آیه در تفسیر الطبرى .

353 - مصر، در آن وقت، یعنى همه قاره افریقا.
354 - درست است که عمرو عاص آدم بدى است که ما مى شناسیم، ولى فاتح مصر بود. در نزد مردم محترم بود و هنوز آن کارهایى که در زمان معاویه انجام داد از او سر نزده بود.
355 - الاستیعاب، 2/367-370؛ الاصابه، 309/2 - 310 و 1/1- 12؛ اُسْدُالغابه، 173/3-174؛ انساب الاشراف، 5/499؛ المستدرک الصّحیحین، 3/100؛ و تفسیرها، از یمله تفسیر قُرطُبى، ذیل آیه 93 انعام؛ و شرح نهج البلاغه ابن ابى الحدید، 1/68.


۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سروش الف

گزیده ای دست ساز از ...


بسمه تعالی

جامعه اسلام دانشگاه یک روحانی باصلابت را میآورد تا از تمدن و استعمار بگویدحجه السلام حامد جدیدی؛

صحبت های جالبی میکند و بعضا منافی دانسته های قبلی ام

آنقدر مسلط صحبت میکند که بازی گوشی چون مرا هم به خود جلب میکند

صحبت از اهمیت منطقه ایست که از آن به عنوان خاور میانه یا فلات ایران سخن به میان میآد

صحبت از یهود بود از یهودی که از زمانی که کورش هخامنشی یهود اسیر بخت النصر را آزاد میکند

یهود سه قسمت میشود قسمتی به شامات و فلسطین میرود و منتظر بازگشت مسیح میشود

قسمتی به حجاز رفته منتظر ظهور پیمبر آخرالزمان میشوند

و قسمتی هم به ایران میآید و حتی به دربار هخامنشیان هم نفوذ میکند

صحبت از نقش ایرانیان است در تمدن سازی و نمونه اش پیامبری با 9000 سال قدمت در قهدریجان اصفهان

صحبت های بکر و جذاب که شنونده را مسحور خود میکند حتی اگر مثل من مستمع چموشی باشد!

اما جایی نکته ای گفتند که نه تنها برایم جذاب بود که برایم درد مشترکی را تازه کرد

فرمودند:" اشتباه میکنند آن هایی که وقتی صحبت از جنگ نرم به میان می آید فورا فکرشان به ماهواره و موبایل و دیگر رسانه ها میرود و از بقیه حوزه های جنگی نرم غافل میشوند ما قریب به 50 حوزه جنگی الان داریم! یکی از آن ها رسانه هاست یی از آنها بیوتروریسم است دشمن خیلی ها را ترور بیولوژیکی کرده است(ر.ک.نادر طالب زاده)اگر جایی نتواند امثل شهریاری را با بمب ترور میکند حوزه جنگی دیگر بحث تراریخته ها(Transgenic)است در این زمینه پزشک متعهدی هستند به نام دکتر کریمی-اگر اشتباه نکنم-به ایشان رجوع کنید خلاصه که جنگ جدی است و قحطی های ساختگی و چندین حوزه جنگی دیگر بخشی است از دشمنی تمدن سازان با یهود و کاری پیش نمیرود و راهی نیست جز آنکه ملت بیدار بشود و در همه این حوزه ها به میدان بیاید!"

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سروش الف